محفظه های تست گازی

محفظه های تست گازی

محفظه‌های تست گازی برای تعیین کیفیت گاز در کارخانه‌های تولیدی گاز و همچنین به جهت تست ادوات گازی مانند سنسورها، شیرهای الکتریکی و مکانیکی استفاده می‌شود.

این محفظه‌ها قابلیت استفاده در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت صنایع مختلف را دارند. مواد استفاده شده در این محفظه‌ها امکان تست هرگونه گاز اعم از گازهای سمی، گازهای اشتعالی، گازهای انفجاری و گازهای فرّار را داخل محیط خودش فراهم می‌کنند.

کوره های تیوبی

کوره های تیوبی

کوره های تیوبی یکی از ابزار مهم و ضروری در بحث مهندسی مواد برای سنتز ماده‌ها و تثبیت فرآیند تولیدی مواد است. همچنین کوره‌های تیوبی در شکل و ابعاد مختلف برای فرآیند پخت و نفوذدهی ناخالصی در قطعه استفاده می‌شوند. از موارد استفاده کوره تیوبی می‌توان به استفاده در سنتز مواد شیمیایی، پخت انواع سرامیک‌ها، نفوذ دهی ویفرهای سیلیکونی، تولید پودرهای اکسیدی، پخت و تثبیت گرافن و ترکیب گازی در دمای بالا اشاره کرد.

کوره های باکسی

کوره های باکسی

کوره‌های باکسی یا جعبه‌ای از متداول‌ترین نوع کوره‌ها هستند که جهت ذوب و پخت مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. تمرکز این نوع کوره‌ها، روی توان بالای آنها است که می‌توانند ماده مورد نظر را در کمترین زمان ممکن به دمای مورد نظر جهت فرآیند مشخصی برسانند.

در کوره‌های باکسی به ندرت می توان نواحی دمایی اعمال کرد و برای این منظور بیشتر از کوره‌های تیوبی استفاده می‌شود. کوره‌های باکسی حتی به دماهای بالایی مانند ۲۱۰۰ درجه که حتی بالاتر از دمای ذوب آهن است، می‌توانند برسند.

کوره‌های لایه نشانی بخاری شیمیایی

کوره‌های لایه نشانی بخاری شیمیایی

لایه‌نشانی بخار شیمیایی (CVD) یکی از روش‌های مرسوم و پرکاربرد است که برای لایه‌نشانی انواع پوشش‌ها روی قطعات مختلف بکار می‌رود. انواع این کوره‌ها با توجه به موارد و حوزه استفاده در ابعاد و حجم‌های گوناگون کاربرد دارند. برای مثال پوشش‌دهی قطعاتی مانند پره‌های توربین، سپرهای حرارتی و قطعات بیرونی برخی هواپیماها بوسیله این روش، پوشش‌دهی می‌شوند.

در این کوره‌ها پیش‌ماده‌ها تبخیر شده و به شکل گاز وارد کوره می‌شوند، در کوره با اعمال شرایط دمایی و جریان گاز زمینه مانند نیتروژن یا آرگون فرآیند انتقال پیش‌ماده‌های گازی و نشستن آنها روی قطعات انجام می‌شود.

طراحی و ساخت لایه های فعال و منفعل

طراحی و ساخت لایه های فعال و منفعل

لایه‌های فعال (active layer) کاربرد بسیاری در صنایع مختلف و ابزارهای گوناگون دارند. لایه فعال می‌تواند از مواد سرامیکی، پلیمری، آلی و حتی ارگانیک تشکیل شده باشد که با هدفی خاص مانند واکنش به یک طول موج، فرکانس، گاز و یا جذب سطحی مواد به شکل گاز یا مایع از آنها استفاده می‌شود.

با استفاده از اتصالاتی الکتریکی برخی خواص لایه‌های فعال مانند مقاومت الکتریکی، ظرفیت خازنی و پتانسیل الکتریکی آنها اندازه‌گیری می‌شود که تغییرات در این خواص نشان‌دهنده شرایط محیط مورد استفاده لایه فعال است.

سیستم آبیاری هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

امروزه اینترنت اشیاء (IOT) یکی از بزرگترین محورهای توسعه‌ی صنایع مختلف محسوب می‌شود. در صنعت کشاورزی نیر بدلیل مزایایی که این فناوری در کشاورزی هوشمند ایجاد می‌کند، اینترنت اشیاء بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کمبود آب سالم بزرگترین چالش پیش‌روی کشاورزی نوین است.

بر همین اساس گروه هاپسکو در اولین گام خود برای ورود به صنعت کشاورزی هوشمند اقدام به طراحی سیستم آبیاری هوشمند خود کرده است.