کوره های تیوبی

کوره های تیوبی

کوره های تیوبی یکی از ابزار مهم و ضروری در بحث مهندسی مواد برای سنتز ماده‌ها و تثبیت فرآیند تولیدی مواد است. همچنین کوره‌های تیوبی در شکل و ابعاد مختلف برای فرآیند پخت و نفوذدهی ناخالصی در قطعه استفاده می‌شوند. از موارد استفاده کوره تیوبی می‌توان به استفاده در سنتز مواد شیمیایی، پخت انواع سرامیک‌ها، نفوذ دهی ویفرهای سیلیکونی، تولید پودرهای اکسیدی، پخت و تثبیت گرافن و ترکیب گازی در دمای بالا اشاره کرد.

جنس کوره‌های تیوبی با توجه به دمای کاری آنها می‌تواند متفاوت باشد. جنس تیوب این کوره می‌تواند از شیشه، کوارتز، استیل و آلومینا تشکیل شود و حتی در یک کوره از تیوب‌های مختلف می‌توان با توجه به شرایط دمایی مورد نظر استفاده کرد. امکان تعریف نواحی دمایی در طول تیوب می‌تواند به سنتز مواد چند فرآیندی با پله‌های دمایی متفاوت کمک کند. طول تیوب کوره‌ها با توجه به نواحی دمایی (hot zone)، حجم مواد و زمان سنتز می‌تواند متفاوت باشد.

از قابلیت‌های دیگر کوره‌های تیوبی ایجاد یک اتمسفر خاص یا خلا برای انجام فرآیند است. برای مثال برای تولید پودرهای نانو فریت مغناطیسی دمادهی باید در محیط خلا صورت بگیرد تا فریت به هماتیت تبدیل نشود و خاصیت مغناطیسی خود را از دست ندهد؛ یا برای منفعل کرد سطح ویفرهای سیلیکونی محیط داخل تیوب باید بصورت مداوم تحت رطوبت داغ آب قرار بگیرد تا فرآیند passive کردن سطح انجام شود.

گروه هاپسکو با دارا بودن بهترین متخصصان ساخت کوره در کشور آماده خدمت‌رسانی به مشتریان عزیز در زمینه ساخت انواع کوره‌های تیوبی است.