اورهال و تعمیر

نگهداری و تعمیر که به اختصار آن را «نِت» می‌نامند، یکی از ارکان اصلی هر مجموعه‌ای است. هر چه مجموعه سخت‌افزاری‌تر باشد اهمیت و اثر این رکن بیشتر بروز پیدا می‌کند؛ و هر چه نوع فعالیت مجموعه به سمت نرم‌افزاری برود وظایف و اثر این رکن کم می‌شود اما حذف نخواهد شد.
همانطور که از اسم آن می‌توان دریافت، این رکن دارای دو قسمت نگهداری و تعمیر است. مجموعه تحت نِت می‌تواند یک دستگاه مجزا باشد مانند خودرو، یک مجموعه کوچک باشد مانند تاسیسات یک خانه و یا بسیار گسترده باشد مانند یک پالایشگاه یا کارخانه مادر.

نگهداری به مجموع فعالیت‌هایی گفته می‌شود که جهت جلوگیری از خرابی، افزایش راندمان و تغییرات جزئی در سیستم انجام می‌شود، گفته می‌شود. تعمیر یک مرحله بعد از نگهداری است و به هر دلیل که سیستم دچار خرابی شود و نتواند به طرز صحیح یا اصلا به کار خود ادامه دهد، نِت وارد فاز تعمیر می‌شود. تعمیر به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که سیستم را از حالت توقف کامل یا عملکرد نامطلوب به حالت بهینه و اولیه خود برگرداند.

به طور خلاصه نِت دارای چند مرحله اساسی است، ابتدا سیستم برای عیب‌یابی احتمالی یا مواردی که ممکن است باعث کاهش راندمان یا اخلال در کار سیستم شود بررسی و بازرسی می‌شود؛ سپس اقداماتی مانند تعمیر یا تعویض در قسمت‌های مورد نیاز انجام می‌شود. فعالیت‌های نِت دارای استاندارد ISO می‌باشند و برای سطح اقدام هر کدام شرایطی بیان شده است.

گروه هاپسکو با تجربه نگهداری دوره‌ای و تعمیر اساسی سیستم‌های متنوع و با دارا بودن شبکه‌ای از تامین‌کنندگان قطعات آماده ارائه هر گونه خدمات نگهداری و تعمیر به به مشتریان عزیز است.